Standaryzacja palet drewnianych


Wejście Polski do Unii Europejskiej zobowiązało firmy transportowe do kompleksowej optymalizacji sposobu przechowywania ładunków w magazynie oraz jego przewożenia z punktu A do punktu B. Jedna ze zmian dotknęła palety drewniane, które od momentu zawitania w Unii Europejskiej powinny być wykonywane według ustandaryzowanych wymiarów.

Takie podejście do tematu objawia się oznaczeniem odpowiednio wykonanej palety za pomocą specjalnego znaku "EUR". Co daje standaryzacja wymiaru palety drewnianej i dlaczego akurat drewno? Po pierwsze taka norma wymiarowa uwzględnia wymiary większości naczep oraz zabudow samochodowych. Dzięki temu logistycy na całym świecie są w stanie obliczyć całkowitą pojemność danego środka transportu. 

Palety wykonywane są z drewna głównie za sprawą jego naturalnych właściwości - jest trwałe, odporne na zniszczenia oraz pozwala nam odpowiednio dopasować wymiary ładunku do możliwości transportowych. Ze względów higienicznych często wybierane jest drewno, bo stwierdzone zostało iż nie przyjmuje mikro zanieczyszczeń. 

Dodatkowo w transporcie powinniśmy stosować wszelkiej maści stabilizatory oraz oznaczenia ładunków, jak kody kreskowe, kartonowe kątowniki i tuleje czy taśmy polipropylenowe. Ich obecność oraz odpowiednie rozplanowanie załadunku pozwoli uniknąć przykrych niespodzianek po otworzeniu naczepy w miejscu docelowym dla ładunku. Oczywiście warto odpowiednio opakować paczkę, a zastosowanie w tym znajduje druk wysokonakładowy offsetowy u Mariusz Frączka - jego zastosowanie pozwala zoptymalizować koszty wydruku, bo materiałem drukarskim może być przecież folia lub cienki papier, który pozwoli delikatnie oznaczyć każdy ładunke w zależności od portu docelowego.